keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Arjesta kiinni

Heeips! Miltä kuulostaa, jos otettais tähän väliin näin pienen hiljaiselon jälkeen pieni katsaus siihen, missä just nyt mennään ja millaset fiilikset mulla on nyt kaiken senkin suhteen, mistä viime postauksessa puhuin? - Noh, täältä pesee! Halusittepa tai ette, heh.

Pikku hiljaa, itse asiassa yllättävänkin nopeasti, oon saanut tästä uudesta arjesta tosi hyvin kiinni, rutiineja on alkanut muodostumaan ja päivät menee omalla painollaan eteenpäin. Sen "alkushokin" jälkeen olo ei ookkaan enää ollut ollenkaan semmonen mitä mää teen, apua jään varmaan tänne kotiin koko loppu elämäkseni-olo vaan oon todellakin nauttinut tästä ei niin kiireisestä elämästä. Se tyhjä olo, mikä mulla aluksi oli, on vaihtunut hyvään fiilikseen ja nautintoon niistä hitaista ja rauhallisista aamuista, joita oon saanut viettää kaksistaan siskon kanssa tai usein yksinkin, rauhassa ja ihan kokonaan ite suunnitelluista aikatauluista, joita ei koulu tai kirjotukset enään häirihe, lukuhetkistä, joita olinkin kaivannut enemmän ku osasin käsittääkkään, tuolla ihanassa keväisessä säässä ulkoilusta, siskon synttäreiden juhlimisesta, perheen kanssa vietetystä ajasta.. 



Oon nähnyt viime päivien aikana paljon mun ystäviä ja se on tuntunut niin ihanalta. Alkuvuoden kiireiden takia ei tullut vietettyä niin paljoa aikaa ystävien kanssa, joten nää laavuillat, ilta-ajelut, lenkkeilyt, irtokarkinmetsästyspäivät ja tuntikausien keskustelut tärkeiden ihmisten kanssa on tehnyt mulle niiin hyvää. Sitä on taas tullut huomattua, että tässä ympärillä on aivan mahottoman ihania ihmisiä ja ilahduttavan suuri tukiverkosto. Myös uusiin ihmisiin tutustuminen ja heiän kanssaan vietetty aika ja juttutuokiot on avartanut niin paljon. Oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että ihmisten kohtaaminen on tässä elämässä yks siistein juttu ikinä, ne antaa ainakin mulle aina niin paljon. Ootan tosi innoissaan myös tulevaa viikonloppua, kun lähetään äitin, veljen vaimon ja mun kaikkien siskojen kanssa Ouluun viettämään tyttöjen viikonloppua. Tätä on kyllä suunniteltu ja ootettu niin kauan, että ihan tosi kivaa vihdoin päästä sinne viettään yhteistä aikaa! 

Just nyt mua hämmästyttää tosi paljon se, miten asiat on oikeesti lähtenyt järjestymään, ihan itsestään. Totta kai mää oon halunnutkin oikeesti uskoa siihen, mitä viime postauksessakin kovasti toitotin; että asiat oikeasti kyllä menee niinkuin ne on tarkotettu ja että tuun kyllä saamaan nuo raha-asiatkin tavalla tai toisella kuntoon ja sopeutumaan tähän uuteen elämäntilanteeseen. Mutta silti se tuli niin yllätyksenä, kun tuosta vaan sain mahdollisuuden päästä töihin alalle, jonne oon hakenut myös opiskelemaan ja joka on ollut jo vuosia mun unelma-ammatti. Toki nää työt ei oo siinä mielessä säännöllisiä, että vakituisesti oisin joka päivä töissä, mutta nyt ois ainakin tässä ihan lähiaikoina tulossa 9 päivän työputki yläasteella koulu-avustajana ja eilen olinkin itse asiassa jo päivän ala-asteella 2-lk:n opettajana kun siellä tarvittiin sijaista. Toivon mukaan nää sijaisuudet poikii sitten lisää sijaisuuksia ja sitä kautta pääsen tekemään näitä töitä vieläkin enemmän. Myös tuo sopeutuminen tähän uuteen elämäntilanteeseen suju varsin hyvin, paljon kivuttomammin ku etukäteen ajattelin. Että tästä tämänhetkisestä arjesta ja elämäntilanteesta ei kyllä löydy ainakaan just nyt juurikaan valittamisen aiheita ja hyvä niin!



Hah mutta tiiättekö, yks asia on kyllä menny aivan sekasin tässä koulun loputtua! Nimittäin mun ajantaju on ollu viime aikoina aivan täydellisesti hukassa ja oon niin sekasin päivistä, että huhuh! Nytkin musta tuntuu, niinku oisin ollut jo kuukausia poissa koulusta ja elänyt tätä uutta kirjotusten jälkeistä arkea jo varsin kauan, mutta kun sen sitten tarkistin, niin huomasin, että itse asiassa siitähän ei oo menny edes kahtaa viikkoa, mitä ihmettä. Vaikka tässä onkin tullut huomattua, että kalenteri voiskin joskus olla oikeesti ihan tosi jees (niin siis, mullahan ei tosiaan oo ollenkaan mitään konkreettista kalenteria, vaan hyödynnän aina mun puhelimen muistiota tms., jos täytyy merkata asioita ylös) varsinkin näin kun päivät menee ihan sekasin ja ajantajuakaan ei juurikaan oo, niin oon nauttinu aivan hullun paljon tästä vapaudesta ja aikatauluttomuudesta. 

Enhän mää tokikaan näitä vajaata paria viikkoa oo käyttänyt pelkästään johonkin laiskotteluun tai hauskanpitoon, vaan oon kyllä saanu asioita aikaseks ja toisinaan ahtanut päivän ohjelman niinkin täyteen, että oon saanut olla pää kolmantena jalkana menossa aamusta iltaan, mutta kyllähän sekin on jo kieltämättä rentouttanu aivan hirveesti kun joka hetkeä ei oo tarvinnut aikatauluttaa vaan jos tekee mieli vähän relata, niin sitten pystyy yrittää järjestää asiat niin, että voi vaan olla hetken ja sitten vähän myöhemmin lähteä taas touhuilemaan kaikenlaista. Tää on just se, mitä kaipasin ihan hirveesti sillon kun kiireitä pursus joka puolelta esiin ja kirjotukset paino täysillä päälle, joten nyt vaan niin nautin tästä. Voisimpa siis sanoa, että just nyt elämä on tosi hyvää!


ps. Nää postauksen kuvat oon napannut muutama päivä sitten, sillon kun juhlittiin isosiskon synttäreitä. Ellu siis leipo synttärikahveilleen tommosen superhyvän kinderjuustokakun ja siis vaikka yleensä en oo todellakaan mikään juustokakkujen ystävä, niin tää vaan oli niiin munkin makuun, että ihan pakko kyllä suosittella teillekin! Nam. 


8 kommenttia:

  1. Niin hyvän näkönen kakku! Kiva että oot saanu sijaisuuksia! :)

    VastaaPoista
  2. Tosi hyvä postaus, kiva kuulla kuulumisia! :) Ja niin herkullisen näköinen kakku!

    VastaaPoista
  3. Oi kivoja kuulumisia, näyttääpä kakku hyvältä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! <3 Ja eikö, se myös oli ihan superhyvää! :)

      Poista
  4. Siis ihan älyttömän herkullisen näköinen kakku 8) Rakastan kindersuklaata eli toi kakku uppois varmaan paremmin kun hyvin mulle:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja parasta tossa on, että se maistuukin yhtä hyvältä ku näyttää! :-D Oi että, sittenhän tää kinderjuustokakku ois aivan ku sulle tehty, suosittelen kyllä joskus kokeilemaan!

      Poista

Kiitos kommentista!❤